miercuri, 27 ianuarie 2016

Viata in celibat vs viata de cuplu - cum scapi de "programele" de celibatar

      
Am avut recent o sedinta interesanta pe care am simtit imediat sa o pun pe hartie, caci poate fi de folos multora. A venit la mine o pacienta perseverenta, hotarata sa armonizeze toate ariie vietii ei si am discutat de data asta despre relatii. 
     Desi are o varsta matura, nu a avut niciodata o relatie mai profunda, deoarece ani de zile s-a ascuns in spatele unei afectiuni pentru care a luat intensiv medicatie. Dupa cateva discutii, am stabilit ca nu mai este cazul sa mai mentina acest zid intre ea si oameni, dar inca nu descoperise acel "ceva" care o impiedica sa se apropie mai mult de un partener de sex opus si sa aiba o relatie mai intima. Trecusem in discutie dezamagirile sentimentale ale adolescentei, aspectele legate de cadrele sociale in care se afla si alte detalii din viata ei care m-au ajutat si au ajutat-o sa se vindece prin dezvaluirea lor. Dar cand am ajuns la domeniul "relatii", lucrurile deveneau parca alunecoase si parca ii era chiar teama sa admita fata de ea insasi ca ar avea nevoie (sau i-ar fi mai bine) sa aiba o relatie de cuplu...

Cand am mers mai profund in discutie, am descoperit impreuna ca mama ei ii repetase adesea in copilarie "Mai bine singura decat sa ai batai de cap", ceea ce crea acum in ea convingerea ca o relatie inseamna complicatii inutile si o privare de libertate. Tatal, pe de alta parte, ii repetase mereu, cu privire la sexualitate: "Vezi sa nu ma faci de rusine!", sugerandu-i ca varsta potrivita pentru o astfel de "rusine" ar fi dupa 26-28 de ani si, in mod cert, dupa casatorie. Pe fondul acestor doua programe, viata ei din ultimii sapte ani fusese centrata doar pe munca, fara sa fi avut prieteni sau vreo relatie intima cu un baiat. Cand m-am uitat mai profund, am vazut si ca sufletul ei era trist,ca avea alte alegeri decat cele pe care ea le experimenta, si chiar manifestase o tuse frecventa in ultima perioada, ca semn ca sentimentul de tristete se concretiza deja la nivelul plamanilor (in medicina taoista se arata cum fiecare organ stocheaza si  manifesta anumite emotii si sentimente, care pot fi in mod constient transformate - atunci cand stim de unde provin - pentru a vindeca organul respectiv).
      Am lucrat pe transformarea celor doua programe "mostenite" de la parinti si, mergand mai mult in profunzime, am vazut ca venise cu ele din vieti intregi de pregatire monastica si ca parintii doar i le reaminteau, repetandu-i-le in aceasta viata, pentru a o "forta" sa le rezolve, sa le stearga si sa le inlocuiasca cu altceva mai bun pentru aceasta viata in care se afla. Sulfetul ei, odata trezit, a inceput sa caute raspunsuri si sa identifice convingerile pe care le asimilase in alte vieti, pentru a le transforma  si a putea experimenta acum noi posibilitati in aceasta existenta.

      Pentru multi care au avut un instoric lung de existente in celibat si in cautari spirituale, poate parea dificil acum sa joace jocul vietii in cuplu sau al vietii de familie, desi sufletul lor a venit acum aici exact pentru a experimenta emotiile si sentimentele corelate cu astfel de roluri (si care in alte dimensiuni nu au aceeasi intensitate ca in planul fizic...). Dar prin eliminarea si tranformarea programelor din alte vieti in carul terapiei Soul Healing, avem sansa acum sa jucam roluri noi, sau chiar sa fim liberi de orice rol...

Cu drag,
Terapeut holistic & Life Coach
Tel: 0746 165 813
E-mail: cristiana.dragomir999@gmail.com
Youtube:CRISTIANA DRAGOMIR ELTRAYAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu