joi, 4 septembrie 2014

Increderea, in cuplu, si vindecarea geloziei

Cu putin timp in urma, un domn ma suna sa imi spuna ca a auzit de mine si ca ar vrea o consultatie.
 Mi-a spus ca deocamdata vrea doar o sedita de consiliere, ca are niste subiecte legate de relatii, pe care ar vrea sa le discutam. Am stabilit data sedintei si am inchis.
La scurt timp dupa apelul telefonic, m-am surprins avand dubii cu privire la seriozitatea angajamentului pe care si-l luase, de a veni la terapie. Desi fusese foarte cooperant in privinta datei si orei, desi parea cu adevarat interesat sa invete noi perspective despre situatia cu care se confrunta, totusi simteam ca e ceva care imi scapa, ca si cum nu puteam sa am incredere in ceeea ce stabiliseram. Am lasat senzatia sa se dizolve si nu m-am mai gandit la asta, pana in ziua sedintei.
Sosind ziua stabilita, m-am pregatit de dimineata cu rutina obisnuita, dar cand ma proiectam in discutia noastra, aveam acelasi sentiment de neincredere, ca si cum acolo era ceva alunecos, ceva neadevarat, care imi crea o stare ciudata.
La ora stabilita, apare omul. A venit chiar mai devreme . Avusesem sentimentul fugar ca nu isi va respecta intalnirea stabilita...
Incepem discutia si printre primele lucruri pe care mi le spune aud:
 " Doamna, nu stiu ce sa mai fac! Nevasta-mea nu are deloc incredere in mine! Tot timpul ma suspecteaza si ma banuieste, e geloasa si nu stiu ce sa ii mai spun si cum sa ma mai comport ca sa o scot la capat cu ea!".     Omul era sincer revoltat si interesat sa rezolve situatia si venise la mine din dorinta de a-si salva relatia cu sotia, care in mod vizibil ii provoca stres (despre relatie vorbesc :) ).

In interior am zambit, vazand ca si mie imi provocase aceleasi senzatii de neincredere si am cerut sa ni se arate ce anume din el proiecteaza acest sentiment de neincredere in oamenii din jur...
"Domnule Mihai, ce motive credeti ca ar avea sa nu aiba incredere?" il intreb."I-ati dat vreun motiv de suspiciune, sau ceva din ce ati facut a determinat-o sa va considere nedemn de incredere?"
"Pai nu, da' ma suspeteaza tot timpul, chiar daca eu nu fac nimic! In special cu femeile...tot timpul zice... ca stie ea ca eu fac si dreg, ca pana la urma tot o sa fac, chiar daca n-am facut etc."
(Precizez ca domnul locuia in zona rurala si era chiar interesat de spiritualitate si transformare personala, dar mediul si nivelul discutiilor de acolo nu il sustineau prea mult in aceasta zona...)
   "Nu stiu, doamna, eu chiar sunt sincer cu ea, ce spun, aia fac...Bine, ea ar vrea sa ii spun tot ce fac, da eu evit unele lucruri..."
   "Dar v-a surprins vreodata interesat de o alta femeie, v-ati aratat atras de altcineva, incat sa fi simtit ca are motive sa se preocupe de asta?"
   "Doamna, eu nu fac nimic! Chiar n-am fost cu nimeni, nu inteleg ce se intampla... nu stiu cum s-o mai conving si ce sa-i mai spun."
Scanandu-i campurile, mi-am dat seama ca spunea adevarul. In plan fizic, intr-adevar, il simteam a fi dedicat familiei lui si interesat sa faca lucrurile sa functioneze armonios. In plan subtil, avea insa o jucausenie, un fel de flirt subtil cu doamnele din jurul lui, care ii irita sotia. Imi dadeam seama ca asta se petrecea spontan, fara ca el sa constientizeze.
Trebuie stiut ca, la nivel energetic, noi percem toate gandurile si intentiile celorlalti, chiar si tendintele suconstiente, inainte ca ei sa devina constienti de dorintele lor. Sunt ca niste mesaje care "se scriu" in campurile energetice din momentul in care le-am emis (constient sau inconstient) si care sunt apoi "citite", receptionate de ceilalti. De aceea e bine sa fim mereu constienti de ceea ce emitem si sa ne "scanam" subconstientul cand apar mesaje discordante intre ceea ce intentionam si ceea ce este perceput.
Dar am simtit ca exista o cauza si mai profunda decat jocul de energie care se petrecea cu prsoanele de sex feminin din jurul lui. Am continuat discutia, atenta sa descoperim cauza. Simteam ca inca nu s-a deschis 100% si ca inca se teme sa spuna anumite lucruri, asa ca am evitat sa presez, mergand in alta zona:
" Mi-ati spus ca uneori ar vrea sa ii spuneti tot..."
"Da , ea ar vrea sa ii spun ce fac, da' eu ma mai feresc, stiti cum e.."
"Dar daca i-ati spune ce faceti, ce s-ar intampla, ce va determina sa evitati asta?"
"Pai cand ii spun, orice ii spun, ea nu e de acord! Daca am facut aia, ca de ce n-am facut ailalta, daca am mers acolo, de ce nu am mers si dincolo, tot timpul ma contreaza...Niciodata nu e de acord, nu ma sustine in ceea ce fac." 
Parca simtindu-mi gandurile, imi spune:
"Doamna, va rog sa ma ajutati sa imi dau seama ce se intampla.Vreau sa ma invatati. Eu am citit despre energii, despre astea, am mai avut si niste experiete, da' acuma eu nu stiu ce sa mai fac! Vreau sa va uitati la mine si sa imi spuneti ce vedeti, criticati-ma, spuneti-mi unde gresesc, nu ma supar, numai sa rezolv asta."
" Domnule Mihai, spuneti-mi totusi, eu simt ca dumneavoastra nu aveti incredere in oameni.Cand va ating campurile simt cum ceva ati vrea sa nu aratati, sa nu spuneti...Vad clar cum o parte din Dvs. se ascunde fata de ceilalti. In afara de sotie, sunt si alti oameni carora evitati sa le vorbiti deschis, sa le spuneti adevarul pe de-antregul?"

"Pai de mic am fost asa, eu imi faceam treaba si dupa aia spuneam. Nu ma apuc sa vorbesc dinainte, ca omul ori te aproba ori nu. Eu am facut totul singur si dupa aia am spus."
 Sesizez ca in structurile lui lipseau sentimentul de a fi aprobat si sentimentul de a fi sustinut. Pur si simplu nu le avea, nu le traise. I-am spus si am stabilit ca in sedinta de terapie sa lucram pentru asta.
Apoi am mers totusi si catre principala situatie pentru care venise.

Se simtea ca in el unul dintre cele mai profunde sentimente era teama de oameni. Ii era teama ca nu il vor aproba, ca nu il vor sustine sau ca nu il vor accepta daca ar fi spus ce face, daca s-ar fi aratat asa cum este. In consecinta, se astepta sa fie blamat sau criticat si acesta era mesajul principal pe care il avea scris in campurile energetice, in timp ce interactiona cu ceilalti. Cei din jur nu faceau decat sa "citeasca" acest mesaj si sa actioneze in consecinta. De aceea sotia il critica in mod constant, indiferent de actiunile sale.
Apoi, teama de oameni se distila intr-un sentiment de neincredere, neincrederea lui in oameni se proiecta in afara si, odata scrisa in campuri, genera neincredere din parte oamenilor di jur. Ei doar citeau mesajele din campul sau energetic si proiectau (oglindeau) in comportamentul lor ceea ce el emitea.
 De acee si eu, desi era de buna-credinta si chiar dorise sa vina la sedinta de consiliere, avusesem indoieli in privinta lui: cand ii scanasem campurile, la o citire superficiala, primele mesaje imi spuneau "neincredere", caci el nu avea incredere in oameni iar eu decodam sentimentul oglindit...
I-am spus ca din punctul meu de vedere nu face nimic gresit, si ca nu am nimic de criticat, trimitand inspre el energia de calm, aprobare si incredere, caci am convingerea ca in esenta noi toti suntem fiinte perfecte si , mai ales, vedeam in el dorinta sincera de a se exprima pe el insusi, in natura lui adevarata si de a actiona in mod cat mai bun pentru ceilalti. I-am spus ceea ce vad si simt.
I-am explicat ca principala cauza a comportamentului sotiei este propria lui neincredere in oameni, pe care ea doar o oglindeste, exprimandu-si constant neincrederea in el.
Fata lui s-a luminat si s-a destins intr-un mare zambet: era in tema cu teoria oglinzilor si asimila perfect mesajul (de altfel, asta e o teorie pe care eu nu prea o mai folosesc, dar se pare ca a trebuit sa o amintesc deoarece era potrivita pentru el).
"Da, da" mi-a spus " imi dau seama ca eu eu pot sa schimb asta, imi asum responsabilitatea pentru ce se intampla, ca stiu ca ceilalti n-au nicio vina."
Ii explic ca sotia si-a luat un rol mai dificil, pentru a-l ajuta. De aceea, ea juca rolul geloziei, apasandu-i "butoanele potrivite" pentru a-l determina sa ia masuri, sa caute si sa se vindece in acest aspect al lui. I-am aratat ca fiecare fiinta care il provoaca poate fi privita ca un inger care il impinge spre a se vindeca si a da la o parte lucrurile care nu il lasa sa se exprime plenar. Simteam ca perceptia lui asupra sotiei se schimba si unele resentimente se dizolva in timp ce vorbim.
 I-am explicat ca isi poate imbunatati relatia cu sotia daca isi schimba atitudinea mentala fata de ea: in loc de a o blama pentru gelozie, poate sa ii fie recunoscator si sa ii multumeasca deoarece, comportandu-se astfel, ea l-a fortat sa isi puna intrebari si sa gaseasca raspunsuri pentru propria vindecare.
I-am spus si i-am transmis sentimentul despre cum e sa ii multumeasca cu recunostinta, in sinea lui, de fiecare data cand il "impinge spre limite", dar si sa isi mentina intentia de a se vindeca in aspectele pe care tocmai le-am descoperit.
Iar in cazul lor, prima dintre cheile imbunatatirii relatiei este vindecarea temerii de oameni si a neincrederii.
I-am dat remedii pentru starea de calm si pentru relaxare, caci dorea sa se comporte echilibrat in discutiile de acasa.
A programat o noua sedinta, de data aceasta la terapie, dar sunt sigura ca deja unele lucruri in relatia lui s-au imbunatatit considerabil.
Prin simpla schimbare a atitudinii interioare fata de o persoana se poate transforma intreaga relatie. Poti incerca in acest sens exercitiile de la sectiunea Meditatii ghidate a acestui blog - in bara de sus a blogului ( Tehnica de armonizare a relatiilor sau oricare alta te atrage).

Fragment in cartea PASI PENTRU O VIATA SEDUCATOARE.
Comanda cartea aici

Daca ti-a fost util articolul, sustine informatia de calitate:


Multumim!

 Cu drag,

Cristiana Dragomir
Terapeut holistic & Coach
(Soul Healing)
Tel: 0746 165 813
E-mail: cristiana.dragomir999@gmail.com
Youtube:CRISTIANA DRAGOMIR 

4 comentarii:

  1. Gelozia este ca o raceala... vine foarte usor si pleaca destul de greu, dar totusi depinde de sistemul fiecaruia de imunitate. De acod cu mine? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Totul se vindeca, pana la urma...si, intr-adevar, imunitatea este importanta :)

      Ștergere
  2. Felicitari, Cristiana! Am citit pe nerasuflate articolul scris de tine. Persoanele care il citesc cu "ochii sufletului" se pot vindeca din simpla lectura, pentru ca transmiti o energie fantastica doar prin cuvinte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Marcela, cu plecaciune :), pentru ca VEZI!
      Intr-adevar, prin cuvinte e cel mai simplu si de aceea invit mereu la abonarea la articole, sunt aici daruri "ascunse" pentru fiecare.Apropo de energia cuvintelor, de multe ori ma amuz la workshop-uri cand oamenii au accese de stranut sau de cascat: ei se simt jenati, dar le explic ca e doar...recalibrare energetica prin cuvant.Imbratisari!

      Ștergere