De multe ori ne intrebam "De ce mi se intampla asta
tocmai mie?" sau ne uitam la viata noastra si parca-parca nimic nu se
leaga cum am dori.Poate repetam aceleasi tipare,poate iesim dintr-o relatie
numai ca sa intampinam probleme similare in alta,poate ne confruntam cu oameni
care - surpriza! - toti ne sacaie din acelasi punct de vedere!...
Evident,majoritatea oamenilor isi doresc abundenta, relatii
armonioase, si un(o) partener(a) perfect(a),dar cand lucrurile nu se intampla chiar cum am vrea
devenim furiosi sau dezamagiti si trecem brusc in
postura de "victima a vietii".
Pornind insa de la teoria "what goes around comes
around",cand lucrurile nu merg chiar pe roze putem sa incepem prin a ne
intreba "Care este oferta mea?".
Ne-am putea imagina pe noi insine ca pe niste magazine care
doresc sa atraga un anume gen de clienti.Sa presupunem ca acestia sunt
reprezentati de oamenii si intamplarile la care aspiram.Asa cum e
firesc,fiecare magazin se adreseaza unei nise de piata, deci ceea ce avem pe
rafturi va atrage un anume gen de clienti.
Daca am constatat ca o buna perioada de timp au intrat in
viata noastra oameni sa intamplari care ne creeaza neplaceri, primul pas este
sa verificam "rafturile magazinului" nostru si sa vedem ce avem acolo
care atrage acest gen de manifestari.
Poate partenerii abuzivi sunt atrasi de produsul "sunt
o victima", care sta pe raft si s-a prafuit de cand e acolo,dar are grija
sa atraga exact acel gen de "clienti" care doresc sa se simta mai
siguri pe ei, controland pe altcineva. Poate oamenii care ne mananca timpul si
energia solicitandu-ne sa-i "ducem in spate" au venit dupa produsul
"vreau sa fiu apreciat cu orice pret" care se lafaie perfid pe
rafturile magazinului nostru ,furnizandu-ne exact acel gen de "clienti"
ce ne vor solicita toata energia,in schimbul aprecierii lor sau a sentimentului
ca facem lucruri majore.
Si lista poate continua: produsul "seductie
sexuala" atrage relatii bazate doar pe coordonata fizica, produsul
"control excesiv" atrage situatii lipsite de iubire, bazate pe
oprimare si neincredere etc.
E binevenita,deci,o verificare perioadica a
"rafturilor" pentru a vedea care sunt produsele expuse, si inlocuirea
celor ce ne vor atrage "clienti" nedoriti.Poate mai multa compasiune,
atentie la sufletul celorlalti si empatie ar schimba usor-usor produsele de pe
rafturi,impreuna cu o doza buna de autoevaluare SINCERA.
De obicei e greu sa facem asta de unii singuri , fara o
practica indelungata a introspectiei,dar din fericire piata este acum plina de
"produse" care ne pot ajuta,de la carti ("Fata intunecata a
cautatorilor de lumina" - Debbie Ford, face o curatenie frumoasa in
rafturi) pana la workshop-uri de dezvoltare personala care ne ajuta sa
"lucram" cu noi insine.Chiar si o detoxifiere periodica ,atat
alimentara cat si emotionala (reparcurgerea intamplarilor si sentimentelor din
ultimul an,spre ex.),poate face minuni iar pentru feed-back cred ca fiecare
avem macar un prieten SINCER, care sa functioneze drept oglinda :)
Deci, care este oferta ta?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu